lördag 4 september 2010

Midnattsdrömmar

Sitter i min lägenhet med spritskåpet på vid gavel. Idag är en sådan där fredag då lite mångårig sprit ger det där perfekta fredagshumöret som man vill ha ibland när man är själv. Idag var en omtumlande dag med både bra och dåliga stunder. Jag är skakad men ändå lugn, lite melankolisk men ändå lite glad. Jag har svårt att hitta ord för att beskriva hur jag känner mig, men jag hoppas att det ändå framgår på något sätt.

Jag vet inte riktigt om man är livsnjutare eller gubbig när man har flaskor som dessa i sitt spritskåp. Jag mår som en prins iallafall!

Nu sitter jag med den dummaste tanken någonsin. Jag vill ha en ny musikspelare. Betalade en drös räkningar idag och insåg att jag har en gnutta pengar över om jag lever snålt, och såklart började jag dagdrömma om vad jag kan få för pengarna.

Min kära förstagenerations-iPod Nano. Sjukt att jag haft den i runt 5-6 år nu!

Men det blir ingen ny musikspelare eller något annat sånt på ett tag iallafall. Även om det känns som en bra idé just nu att köpa något glittrande och vackert inpackat från Apple så vet jag att det är helt fel tillfälle för mig att spendera pengar på prylar. Hellre ett minne av en helt galen natt i Tokyo än en iPod Touch vars outbytbara batteri kommer dö om några år.


Idag aktiverade jag mina kineser riktigt ordentligt! Jag har hittat en väldigt fungerande strategi för att peppa dem till kontakt.

Först och främst har jag gjort en uppoffring: jag har avveklat kontakten med mina groupies. Tjejerna på skolan är sjukt trevliga mot mig, och hittils har jag tagit alla tillfällen att prata med dem, men på så sätt har jag skjutit migsjälv i foten. Jag dissar inte dem bara för att de är tjejer, men jag försöker lägga energin åt annat håll för att på sikt få nya vänner. Nu när jag ger killarna min odelade uppmärksamhet blir jag liksom långsamt en i gänget.

Den andra viktiga poängen i min plan är att återuppliva lite av högstadie-Alex. Jag drog alla högstadietricks jag kunde, och jag fick sjukt positiv respons. Konstigt att saker som "varför slår du digsjälv" -tricket är okända härborta!


Lullaby in birdland träffade mig rakt i hjärtat, exakt den låten jag behövde för att kvällen skulle bli komplett! Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Var du kan hända lite salongs när du skrev detta inlägg? :D

    Btw, jag väntar på ett svar på: http://trubbelitokyo.blogspot.com/2010/08/fredagsdate-del-2-med-bilder.html#comments

    Victor

    SvaraRadera
  2. Oohja! Jag hade en sjukt nice afton ;)

    Grattis som fasen! Finns det bilder från tillfället? :P

    /Makki

    SvaraRadera