onsdag 7 juli 2010

Fyfasen vad glad jag är!

Jag kom vidare till nästa kurs, resultatet på den tredelade uppsatsen blev A+, B, A, och nu har äntligen Hotaru no hikari 2 börjat!

Skola
Min nya klass är dock samma gamla kineser som förra gången, men det gör egentligen inte så mycket. Vi skämtar och driver med varandra titt som tätt, och man skulle kanske kunna kalla det för klasssammanhållning. Tre månader till med plump humor och tinnitus, men helt illa är det som sagt inte. Det är ju kul när ingen fattar någonting och det slutar med att alla skrattar i en stor hög!

Drama

Hotaru no hikari 2

Serien handlar om en office lady som lever ett dubbelliv. På kontoret är hon alltid den som ställer upp och fixar allt, men så fort hon kommer hem blir hon en fruktansvärt korkad latmask.

Spoiler alert: hon bor med sin kontorschef, så det är fullspikat med sjuka situationer och vansinnigt roliga öknamn.(markera för att läsa, men som sagt, lite spoileralert för den som inte sett första säsongen)

Det första avsnittet gick precis, och det var sjukt bra! De har haft ett uppehåll på tre år så de skyndade igenom lite väl mycket under första avsnittet, men det var bra ändå. De har lyckats behålla samma sköna spontanhumor och upplägget är som bäddat för dramatik. Jag skrattade högt flera gånger och längtar otroligt mycket till nästa avsnitt!

Ska försöka ta lite bilder imorgon som jag kan lägga upp, så jag slipper fylla tomrummet med randomness. Här kommer till exempel ett hett tips för den som behöver döda lite tid: ett spel med den mänskliga faktorn som enda motståndare. En spelare är shaman och kan bygga grejer för resten av spelarna som kontrollerar möss som försöker ta sig igenom en hinderbana. Målet är att hämta ost till musboet, och allt går åt skogen alltid.

http://www.transformice.com/en/

1 kommentar:

  1. Det där råttspelet är ju helt sjukt, sitter å fnittrar för mig själv när alla möss ränner runt som idioter.

    SvaraRadera