torsdag 8 juli 2010

Disciplin

Min klass har fått en ny lärare som kommer undervisa oss tisdagar och torsdagar, och fyfasen vad hon är en hård jäkel. Hon är kort, arg, och har tredje gradens svarta bälte i Aikido. När man pratar med henne så förstår man direkt att hon har haft ett hårt liv, men att hon kämpat på och blivit hård som flinta. Hon har en blick som kan döda, hon är lika ärrad i ansiktet som Mikael Tornving och hon har psoriasis som ger henne en konstant smärta som härdar henne varje vaken sekund. Fyfasen, om det är någon som kan klå Chuck Norris i ett slagsmål så är det hon.


Han har inte en chans.

Vi blev varnade av vår ordinarie lärare att den nya läraren är läskig, men en kompis som går i min parallellklass sa det motsatta. Tydligen ska läraren i fråga vara varmhjärtad och otroligt skämtsam. Jag får det inte att gå ihop, men jag antar att hon är en sådan som först etablerar en grundskräck i eleverna så de inte vågar ställa till med besvär, och sedan öppnar upp och blir trevlig. Lite som vår ordinarie lärare, hon är sjukt sträng första lektionen men efter första rasten blir hon som en lekfull kattunge. Det ska bli spännande att se hur situationen utveklar sig.

I övrigt fick jag av Doramis värdpappa en fantastisk present senast jag var på besök!

Yup, det är definitivt den dyraste whiskyn jag någonsin ägt. Värdpappan fick flaskan av en holländare på besök, men som känt tål inte japaner alkohol lika bra som....till exempel halvfinnar. Okej, kanske inte världens bästa exempel med tanke på att Dorami dricker mig under bordet vilken dag som helst i veckan, men ändå. Jag tycker whisky är otroligt gott, så när jag smakade whiskyn i fråga och inte grimaserade och plågades av den starka smaken blev värdpappan så paff att han gav mig flaskan. Bara sådär.




Min min när kom hem och insåg att jag hade en över 10år gammal single malt i axelremsväskan.

Ack ack, dock glömde jag ta bilder i skolan idag. Ska försöka komma ihåg imorgon. Om inte annat så ska Dorami och jag på fredagsöl, och DÅ blir det säkerligen bilder.

Ajustdet, min nya läskiga lärare är gift och när vi frågade närmare (man vill ju veta vilken skogshuggare/viking/pirat som lyckats tämja henne) så fick vi ett oväntat svar. Läraren sa att hon inte hade något val, att han satte henne i en omöjlig position. Tydligen ska han ha väntat på henne i tre timmar då hennes bil fastnade i en trafikstockning på väg till deras date. Detta hände alltså innan mobiltelefonen så han hade bara hoppet som tröst. Likvärdigt stora grejer lär han ha gjort flera gånger efter det, så när han friade på fyllan så hade hon en så stor tacksamhetsskuld till honom att hon inte kunde säga nej.

Fast jag tror att hon tycker om honom på riktigt, för hon ser lycklig ut när hon pratar om honom.
Plus att förlovningsringen säkert hade den vises sten i kronan, och att själva ringen blev smidd i Mordor... av Satan.

1 kommentar:

  1. Nej men fan va trevlig med whiskyn! Bara att gratulera!

    MVH
    Victor

    SvaraRadera