onsdag 7 juli 2010

Inget särskilt

Igår var sista dagen på lovet och jag slappade så gott jag kunde. I ärlighetens namn är jag inte direkt en person som "slappar" för jag blir rastlös så himla fort. Sitter jag till exempel framför datorn känner jag efter ungefär en halvtimme hur jag blir lite dummare för varje minut. Därför försöker jag sysselsätta mig på annat håll, här är lite av vad jag pysslade med igår:


Drickande av sojamjölk med banansmak


Shopping Light


Brevskrivande


Födelsedagskortskapande

Idag var som bekant första dagen i skolan efter lovet och hör och häpna: det är inte bara kineser längre! Givetvis är det fortfarande övervägande kineser, men nu har min klass fått något så exotiskt som två koreaner och en ryska. Härligt med mångfald vill jag säga! Pratade jättemycket med en väldigt söt kinesisk tjej idag och vi hade riktigt kul. Hon verkar dessutom helt vettig sånär som på ett lite för stort intresse för Amerika, men det lever jag gärna med.

Ikväll är första avsnittet av Hotaru no Hikari 2!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar