torsdag 8 juli 2010

Grinig, skulle man nog kunna kalla mig idag

Min dag har inte alls varit på långa vägar så dramatisk som Makkis tycks ha varit. Jag är lite ledsen för min tisdag-torsdag lärare har bytts ut från en otroligt söt 28-årig, liten och charmig pojke (näe, jag kan bara inte kalla honom för man) till en 50+nånting tant. Visst, hon verkar helt okej och det är ju bra för min japanska eftersom hon både är strängare och använder svårare språk, men jag hade hellre behållit min gamla lärare! På senaste känns det som något arbetar emot mig lite, lite hela tiden.
  • Har fått reda på att jag kommer ha eftermiddagslektioner tills jag åker hem i mars nästa år
  • En person från gamla klassen som är helt sjukt jobbig fick följa med till nya, fast han blev underkänd i allt
  • Får inte ha min favoritlärare mer
  • Min klass är förpassad till en avskild byggnad, vilket ger mig väldigt få möjligheter att prata med folk från andra klasser. Plus att klassrummet saknar riktiga fönster.
Antar att jag hade lite för höga förväntningar på skolstarten, hade ju hoppats på att allt skulle bli fantastiskt. Förstår såklart att det bara är att tackla situationen och göra det bästa av den, behöver bara smälta det lite först. Det känns väldigt hårt att veta att jag kommer ha eftermiddagslektioner resten av min tid här, särskilt när Makki kan glassa fram på sina förmiddagslektioner.

Ska sura lite så återkommer jag med nya krafter imorgon. Fasen, den här dagen som började så himla bra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar