måndag 7 juni 2010

Datorförbud!

Jag och Sandra har upptäckt att vi är beroende. Att erkänna är det första steget, så nu erkänner jag också å hennes vägnar: vi har blivit internetberoende.

Visserligen tror jag absolut inte att det är direkt unikt, men det är desto mer förödande när man pluggar utomlands. När jag kommit hem från träningen och ätit middag är klockan runt sju, och om jag bara råkar sätta mig vid datorn så slutar det med att jag glömmer tiden och sitter till midnatt med läxorna. Läxorna är inte bara för skolans skull, utan för vår egen så det är dubbelt fail om man skiter i en läxa. Några timmars slösurfande om dagen leder alltså till att vi daddar runt som två får och inte fattar någonting. OH, det är trippelt fail iomed att vi har sparat i nästan två år för att komma hit.

Men nu har vi båda lagt datorförbud på oss själva: jag tillåter mig att kolla mail, nyheter och facebook. Jajustdet, och så bloggen förstås!


Apropå nyheter, HARDGAY GÖR COMEBACK I ÅR!!!

HardGay (Eller Razor Ramon HG som han också kallas) är min absoluta favoritkomiker. Han driver med den japanska stelheten genom att överdriva en gay-stereotyp och göra alla obekväma, och reaktionerna är så underbart komiska. Han har även gjort karriär inom wrestling, men efter en hemsk olycka har han bestämt sig för att helhjärtat ägna sig åt att jucka kostymgubbar i ansiktet. Fyfasen, detta kommer bli ett bra tv-år!


Andra nyheter är att jag har börjat längta efter en ny kamera. Inte för att det är något fel med den kameran jag har, men jag känner att jag är redo för nästa utmaning. Så har jag har gått och förälskat mig denhär:


Är det inte den mest ljuvliga kamera någonsin??? Jösses, den ser ut som kärleksbarnet till en systemkamera, kompaktkamera och en ljuddämpad pistol! Kamerahuset är typ en moddad kompaktkamera! Kameran går att ställa in helt manuellt och den har utbytbart objektiv. Fyfan vad pimp säger jag bara. Jag antar att det är en sån grej som man antingen älskar eller hatar, för Dorami såg ut att bli lite illamående när jag höll i ett provexemplar och tindrade med ögonen. Tyvärr är den utanför min budget och fyller inte riktigt ut alla mina kriterier, men det hindrar inte mig att drömma om den på natten.

Nu ska jag sätta igång timern på riskokaren för att sedan gå och lägga mig.

GaGa approved!

2 kommentarer:

  1. Internet är min drog och aldrig att jag lämnar den <3

    Kul att du bloggar, ska prenumerera!

    SvaraRadera
  2. Yay! Säg till om du vill att jag ska ta reda på och skriva om något speciellt!

    SvaraRadera