onsdag 23 juni 2010

Avsalppnad onsdag i Nogata

Äntligen är de feta provet över! Sammanfattningsvis så är jag inte 100% nöjd, men jag gjorde iallafall mitt bästa. Provet var utformat så det egentligen inte gick att plugga så mycket inför det: har man gjort sina läxor och flitigt tagit del av lektionerna så klarar man provet, om inte så är man körd. Oavsett om jag blir uppflyttad till nästa svårighetsgrad eller behöver göra om kursen så vet jag vad jag ska göra bättre nästa gång. Det japanska upplägget av studier har inte varit helt lätt att fatta. I vilket fall så är det över och det har varit grymt skönt med en eftermiddag helt fri från läxor.

För övrigt har jag blivit lite förtjust i en lite töntig enka-låt som min mäklare tipsade mig om:


Ska bli spännande att se vad läraren kommer försöka fylla ut tiden med tills proven är rättade och de nya klasserna bestämda. Jag föreställer mig att hon kommer så och vicka fram och tillbaka likt dansen i videon medan ljudet av väggklockan ekar i det tysta klassrummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar