onsdag 23 juni 2010

And so it has begun

På väg hem idag kom en man fram till mig och ville prata. Skeptisk som jag är låtsades jag inte kunna särskilt mycket japanska, självklart började han då hacka sig fram på engelska. Först frågade han var jag kommer ifrån och vad jag gör i Japan. Eftersom jag fortfarande inte visste vad han ville svarade jag kortfattat. Sedan kom det:
"I'm...uuh... looking for a girl.... to... uuuh... go to bar with me. Can you do that?"
Jag:
"Iyada!" (typ, vill inte/blä!)
Varpå jag vände på klacken och försvann fortare än blixten.

Jag blir så trött på deras otaliga knep och allt vad det nu är. Väntar med spänning på att se om någon kan slå gubben jag råkade ut för sist jag var här, han som försökte övertyga mig att komma till honom för att se på kattungar...

Nu när jag tänkt på det en stund kanske jag var lite för hård mot barkillen. Tänk så var han en schysst kille som faktiskt tagit mot till sig att fråga och så blir han totaldissad. Fast nä, bättre att vara lite för skeptisk än lite för blåögd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar