tisdag 25 maj 2010

Sweet!

Japan är ett fantastiskt land, verkligen, men även det bästa har sina baksidor. Idag är mitt störmoment att allt är så otroligt sött! Maten är sötad, drycken är sötad... för att inte tala om alla översöta tjejer som trippar runt i rosa tyllkjolar och skyhöga klackar.


Jag har starka misstankar om att jag utvecklat ett sockerberoende. När jag tackar nej och säger att jag går på diet - då försöker de lura mig! Jag vet inte hur många gånger jag blivit bjuden på något med kommentaren "det är inte sött". Problemet är bara att "sött" är det enbart för japaner när det är så sockrigt att tungan krullar ihop sig.

Sedan har vi problemet med min värdmamma. Varje gång jag bestämmer mig för att sluta äta sötsaker ställer hon fram något oemotståndligt mitt framför näsan på mig. Vilken normalt funtad tjej säger nej till choklad när den i princip slickar henne i ansiktet?


Igår hällde jag i min en halvliter Persiko-Au Lait och vi har två kartonger med holländska våfflor i köket. Tills jag kommer hem önskar jag mig en permobil, ni bör nog börja spara nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar