tisdag 25 maj 2010

Men så den dan när det gäller, står vi där som kastrerade katter.

NU ska jag äntligen introducera min fina lägenhet! Ah, min fästning, denna lättjans högborg! Man skulle kunna säga att min lägenhet är en modern variant av "Minas Tirrith"....fast bättre! Ok, jag kanske tar i litegrann (fast bara lite!), men jag är väldigt glad för min lägenhet.

Från min lägenhet tar det tio till femton minuter med tåg för att nå Takadanobaba - den största stadsdelen i närheten och även stadsdelen i vilken min skola är belägen. Lägenheten har ett rum med kokvrå och en flygplanstoalett med badkar. När jag letade efter lägenhet så var jag på tre visningar i samma hyreshus, men ingen av de andra lägenheterna hade vad min har: en göttig utsikt! Tyvärr är det sjukt mycket smog som skymmer natthimlen ikväll så en bild av min "skyline" utanför fönstret kommer vid ett senare tillfälle.

Taget från köket/hallen

Taget från balkongen

Ibland har man tur att se skymten av
Fuji-berget från huset på morgonen

Lobbyn/receptionen
(En fet pimpfaktor som faktiskt spelade roll
i mitt beslut! NHK Cribs liksom...)

Nej, nu ska jag återgå till pluggandet igen! Imorgon är det omprov, utelunch och date med Dorami som står på schemat. En god natts sömn utan dåligt samvete är ett nyckelelement i min storslagna plan...

...fast å andra sidan är en god natts sömn alltid ett nyckelelement i alla mina planer.

4 kommentarer:

  1. Oj vilken utsikt! Har bara sett Fujisan så bra på väggen till mitt lokala sento i tiderna. Hade själv utsikt mot Fujisan, men inte alls så nära. Lägenheten vi hade med din mor var ungefär lika stor, kedo. Undrar lite över det västerländska stuket - vore det inte trevligare med futon och kotatsu?

    SvaraRadera
  2. Jo, mamma och André var här förra veckan och hon hade en liknande kommentar! Hon sa att det är precis samma typ av lägenhet fast med bättre utsikt.

    Jag vet inte, jag funderade på lite olika sätt att inreda, men det var omöjligt med futon och kotatsu eftersom jag har stenhårt parkettgolv... Dessutom är det mycket lättare att hålla rent och kackerlacksfritt nu när de inte har någonstans att gömma sig ;)

    SvaraRadera
  3. Haha, NICE!

    Jag ser att din asus står och rullar, fungerar den angenämt? :D och din sidewinderZ

    SvaraRadera
  4. Epic! Jag älskar att läsa om ert Japan-liv, så keep it up här i bloggen. Ser verkligen fram emot att komma och hälsa på (seriöst, lobbyn!) och träffas igen. Just nu ser det ut som att det kommer bli senare än jag trodde först, inte förren på höst-terminen. Men vi får se, min planer är otydliga.

    Hoppas ni har det fantastiskt båda två, och njut av att vara herre på din täppa, kung över din borg :)

    SvaraRadera