torsdag 27 maj 2010

plusminusnoll

Jag förstår verkligen inte varför det är så himla bråttom av tågen här i Japan. Folk verkligen tränger sig och alla ska ut samtidigt så det blir en stor jäkla propp mitt i utgången. Jag menar ta det lugnt, ni kommer av. Är det för att komma först i rulltrappan? Hinna med ett annat tåg? Allmänt stressande? Tågen går med max 10 minuters mellanrum så missar man ett är det faktiskt inte hela världen.

Vet ju att tid är värdefull här, eftersom man jobbar största delen av den. Ändå kan jag inte förstå varför man måste stressa för att hinna med ett tåg, när nästa går om 3 minuter.

Dock måste man ju berömma tågsystemet. Tågen som kommer ofta och i tid, man tar sig i princip var som helst utan större problem. Lite skillnad mot Sverige. Önskar bara jag slapp åka i rusningstrafiken.

Idag somnade förresten en kille på min axel. Det har hänt förut några gånger och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Om det är snuskig salaryman (har hänt X antal gånger) brukar jag flytta på mig. Är det en söt och harmlös tjej eller kille brukar jag sitta kvar, då erbjuder jag gärna min axel några stationer.

2 kommentarer:

  1. Haha, men du är ju rätt bra på att stressa in på tågen du också!

    SvaraRadera
  2. Christian:
    Jamen... när man ska på tågen är det i alla fall kö! :)

    SvaraRadera