måndag 31 maj 2010

All that drama!

(Varning för nördsnack, är du inte intresserad är det bäst att vända nu!)

Ända sedan jag var här förra gången har jag varit fast i Japanska dramaserier. Ah, 2006 var ett bra dramaår!

Sommarserierna brukar vara väldigt gulliga och mysiga. Till exempel verkar det som de ska sända Hotaru no Hikari 2. Jag och Makki är typ döförälskade i den serien och har sett den flera gånger. Plus att jag hört rykten om att Kamenashi Kazuya ska vara med i någonting i sommar även han, och vi vet ju alla att han brukar leverera. Får hoppas att det stämmer.

Just nu följer jag egentligen bara en serie, Tsuki no Koibito. Beviset på att den är av hög klass måste vara att jag faktiskt längtar till nästa avsnitt. Har halvföljt Sunao ni Narenakute men tröttnade. Den har liksom potential men faller platt ändå.

Vårens dramor har egentligen inte varit mycket att hurra för, jag längtar efter att se vad sommaren har att erbjuda!

4 kommentarer:

  1. Har inte sett Hotaru no Hikari så efter dina lovord tog jag hem 1 avsnitt och kollade. Den tycks ju vara lite småskoj men va pysslade översättarna med? Dom skiter ju typ i att översätta 20% av det som sägs.

    SvaraRadera
  2. Reves:
    Den blir ännu bättre :) Alltså... jag har inga minnen om översättningen. Dock spelar det väl inte så stor roll eftersom man oftast förstår resten ändå!

    SvaraRadera
  3. Du hade helt rätt, den har bleve bättre å bättre hela tiden än så länge. Svårt å inte skratta åt de sjuka kommentarerna de ger varandra. "Ahomiya" är helt klart favoriten so far.

    SvaraRadera
  4. Reves:
    でしょう! Lätt en av mina favoritserier :D
    Haha eller kame-onna och hebi-onna och allt vad hon nu blir! Fast jag är inte helt säker på hur de tänkt fortsätta den. Hoppas det inte blir värsta floppen med tanke på att ettan är så bra.

    SvaraRadera