tisdag 12 oktober 2010

Daglig rutin

Ok, ny dag nya planer! Kom ur säng ännu en gång tack vare den fantastiska idén att ställa väckarklockan i köket och stiga direkt in i duschen istället för att ligga kvar i sängen och snooza en timme. Idag är en såndär dag då jag har allt på schema, och det känns ganska bra att inte ha någon dötid.

Först ska jag knalla iväg till 7eleven och ta ut pengar, smyga till banken och betala hyran, sen hem och käka brunch. Efter brunchen är det boxning, efter boxningen jobb. Kvällen kommer gå åt att veckohandla, städa badrummet, och förbereda inför skolan. Så länge jag bara använder datorn till att lyssna på musik och kolla nyheterna snabbt så ska min plan vara idiotsäker.

Gjorde förresten två skitbra inköp i helgen: Spotify Unlimited och Skype Out. Spotify är fantastiskt som vanligt, men Skype öppnade verkligen en ny värld för mig. Tog en telefonare till min gamla värdfamilj i Kyushu igår och snackade i över en timme för nästan inga pengar alls! Allt var som vanligt hos dem och vi skämtade precis som 2006 när jag var där sist. Ringde också Dorami och Pappa för att bli lite uppdaterad om vad som händer, med andra ord en trevlig kväll på luren!

Nu har jag Ray Charles i Spotify och gillar läget. Snart snart ska jag till banken och börja min dag, men först ska jag bara kolla internet liiiiite. Bara för att jag är så duktig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar