onsdag 13 oktober 2010

All work and no play makes Makki a dull boy.

Nästa gång vi har fetingprov kommer jag vara riktigt nervis. Om jag klarar provet kommer jag komma vidare till den högsta nivån skolan har att erbjuda, om jag inte klarar provet kommer jag behöva gå om en klass. Hittils har jag mer eller mindre glidit in på ett bananskal (tack vare den japanskan jag fick i mig med modersmjölken), men jag har en känsla av att det kanske inte räcker nästa gång.


Därför sitter jag nu och memorerar varje litet tecken jag inte förstår i läroboken, och försöker med all min kraft gå igenom läxan långsamt för att ta vara på övningarna. Det är egentligen inte bara för att vara förberedd, utan också för att jag mår så sjukt bra av att åstadkomma saker.

Ett problem bara.

Det är skittråkigt.

3 kommentarer:

  1. Kek!

    Sitter nästan i exakt samma position fast med bokföring och matte. Enda skillnaden är att jag inte behöver noja över annat än omtentor och framskjutet plugg!

    MVH
    Victor

    PS. Kul att ni kommit igång med bloggen igen!

    SvaraRadera
  2. Shit vad nice! Alltså grejen är att jag läste en bok som heter "Get yourself organised!", när jag köpte den var det mest på skämt men den är full av bra tips. Den är skriven typ -95 så kapitlet om att komma över sin datorskräck för att effektivisera arbetet var GULD! Hahaha...

    Angående bloggen så har jag haft en god paus från den, så nu hoppas jag kunna skriva med ny kraft ett tag framöver iallafall :)

    SvaraRadera
  3. Haha, fan va ball! Har ju läst klart zombie survival guide så jag får byta till mig den boken sen när du kommer hem! :)

    victor

    SvaraRadera