lördag 25 september 2010

Potpurri

Jag tror nästan att vi officiellt kan hälsa hösten välkommen. Över en natt blev det kallt och regnigt och jag kan bara säga att det är jätteskönt.

Har egentligen inte så mycket att berätta om för det händer inte så mycket. Förra helgen var vi på besök hos några vänner till min värdfamilj som har ett hus en bit norrut. Det var fint att träffa hundar, känna frisk luft och se riktig natur igen. Vi grillade och åt nästan alla måltider utomhus, fick nästan lite Sverigekänsla.

På måndag är det terminsprov igen och jag är inte orolig egentligen, men prov är ju alltid prov. Därför ska jag till Makki om en liten stund och vi ska försöka gå igenom allt vi lärt oss de senaste tre månaderna så det sitter ordentligt till på måndag. Mina största orosmoment är uppsats och läsförståelse, jag är verkligen kass på det.

Sedan har det såklart inte undgått mig heller att det händer saker hemma i Sverige som kanske inte är helt fantastiska. Är ganska glad att jag slipper vara där just nu, för att vara helt ärlig. Skäms över att jag inte röstade fastän jag faktiskt kunde, kollade inte upp saker ordentligt och när jag väl gjorde det var det för sent. Men nu är det som det är och jag önskar att regeringen kunde ha lite mer balls och faktiskt ta diskussionen. Tänker inte säga mer än att jag tycker alla (politiker, media, vanliga dödliga) har hanterat hela SD-grejen väldigt fjantigt och oprofessionellt. Skärp er. Självklart är det jättehemskt att ett främlingsfientligt parti fått så stort inflytande, men att låtsas som om de inte finns löser verkligen inga problem!

Blir bara grinig när jag tänker på det så det blir inte mer än så från min sida. Nu ska jag sortera sopor och stoppa näsan i en bok med kanji.

2 kommentarer:

  1. Lutar ju dock åt att det blir omval i Värmland. Då får vi en ny chans att rösta antar jag.

    SvaraRadera
  2. Reves: Jaså? Det gäller att vara vaken med andra ord!

    SvaraRadera