fredag 13 augusti 2010

Hiroshima Dag IV

Fjärde och sista dagen började vi med att åka till Hiroshima Peace Memorial Park (läs här om du är intresserad). Jag fick dessvärre blodtrycksfall/värmeslag och spenderade mesta delen av tiden på en parkbänk i skuggan med en kall Cola som sällskap. Ingen anledning till oro dock, jag är ganska säker på att Makki tog bilder så det räcker och blir över! När jag sedan kände mig lite bättre gick vidare till Atombombs Muséet vilket jag inte riktigt vet vad jag ska skriva om. Vad skriver man om en sådan sak liksom? Det var intressant i alla fall.

På eftermiddagen åkte vi till Iwakuni med Mios familj och åt på en jättemysig restaurang högt uppe på ett berg. Maten var helt fantastisk, tyvärr tog jag inga bilder av den. Kan dock säga att det nog var den godast grillade kycklingen jag någonsin ätit!


Genbaku Dome


På en rastplats på väg till Iwakuni. Lönnblad är Hiroshimas "symbol"


Känd bro i Iwakuni


Herrarna badar, sen kastade vi macka och jag klarade två hopp


Enda bilden jag har på mig själv därifrån, vill ingen annan fota mig så...


Mio däremot var fotomodell!


Bambuträd som växer i Sakuraträd


Mio lockar på en katt


Stället där restaurangen var


Två mystiska samurajer

Det var alltså allt från Hiroshima för min del! Från och med nu kommer det (kanske) aktuella uppdateringar. Ska försöka hålla igång även när skolan börjar på måndag.

Nu borde jag sätta mig med mina läxor igen men jag har ett nytt avsnitt av en drama med Matsumoto Jun... äsch läxor kan jag göra på söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar