tisdag 15 juni 2010

Heja Kina!

Fortsätter lite på samma tråd som Makki var inne på, nämligen dessa kineser. Jag förstår inte alls vad jag gör för fel, för det går verkligen inte att få kontakt med dem. Den ende jag faktiskt fått någon form av ordentlig kontakt med är ett jäkla rövhål och är hatad av alla andra. I början tyckte jag att han var underhållande med sitt sätt att "spela cool", men nu börjar det bli störigt. Det ska bli så himla skönt med en ny klass, för han kommer med största sannolikhet inte klara provet och därmed inte följa med till nästa nivå. Där jag ska ta det försiktigt så fort någon säger att de är från Shanghai. Tydligen hatar man alla andra kineser om man är därifrån (samma land ju jag fattar inte?!???!). Förstår att Kina är ett komplext land men man behöver ju inte hata varandra för det.

Sedan har vi det här med att de skrattar åt varandra på lektionerna, åtminstone de i min klass. De klankar hela tiden ner på varandras japanska, på sin egna precis lika dåliga japanska. Det är bara pinsamt när de säger dumma saker åt varandra på japanska inför läraren. För att inte tala om idag när jag satt och pratade med en tjej. Vi hade faktiskt ett riktigt innehållsrikt samtal när plötsligt en annan bryter in och säger "du sa fel". Man bara "nej, jag gjorde faktiskt inte det du har fel och jag har rätt och du är inte ens med i samtalet". Varför??!

Jag väntar fortfarande på de schyssta kineserna. Det är ju ett stort land och de jag har träffat tidigare i andra sammanhang har varit helt, enligt mina normer, normala.

Nu ska jag äta lite "godis". Eftersom min mage krånglar har jag blivit förbjuden att äta choklad (dör litegrand) och blivit förpassad till det här.


Består nästan enbart av socker men innehåller i alla fall inget fett, vilket är det som påverkar mig mest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar