söndag 27 juni 2010

Från storstaden till skogen...och tillbaka igen!

Religiös upplevelse. Jag kände en obeskrivlig lycka när vi steg ut ur bilen och kände det lantliga lugnet och kunde njuta av att se den naturliga gröna färgen som bara finns i skogen. Jag, Dorami, hennes värdmamma och värdmammans två vänner var på utflykt till landsbygden utanför Tokyo.



Vi åkte rakt ut i ingenstans i kanske två timmar, och tog en otroligt vacker vandring ut i naturen. Det var varmt och fuktigt när vi steg ut ur bilen, men väl nedanför trappan in i skogen flöt en flod mellan bergen, och en sval bris skingrade all stress staden byggt upp inom mig.

Dorami + kamera + skog = pånyttfödd bildestetare

Ställen som dessa fick mig att gå runt med ett fånigt leende hela dagen.

Dorami hittade en orm som mumsade på en mus.

Bild på sällskapet (taget från en skranglig trappa som var belägen alldeles för högt upp för att jag skulle vara bekväm).


På kvällen efter vår naturupplevelse var vi på en pub och smuttade på lite alkohol och sörplade i oss några skivor rökt lax. Det finns en gratistidning som heter Metropolitan (går att hämta på puben vi var på) som är fullsmockad med tips om roliga saker man kan göra här. Ett nytt nummer varje fredag, och det kommer lätt bli vårt nya fredagsnöje! Barhopping och en stor portion från smörgåsbordet som kallas Tokyo.

Vår söndag bjöd på en kulturdate på "The National Museum of Western Art" och en solig promenad i Ueno-parken. Utställningen lämnade oss vimmelkantiga av intryck och vi båda önskade att vi kunde mer om kristen symbolik då många av tavlorna illustrerade händelser ur bibeln.

Parken i Ueno är en härlig oas i storstaden, och jag tog en till bild av Dorami vid samma tillfälle men den behåller jag för migsjälv! Jag kan säga att den är så söt att man får diabetes.

Sammanfattningsvis så var det en gjuten helg på många sätt, vi slappnade av i naturen och fick en ny kickstart på vår pepp för Tokyo. Det ska bli gött att komma igång med att hitta på grejer, för som det ser ut just nu så börjar vi bli kanska leda av att bara gå i skola och inte utnyttja allt staden har att erbjuda. På väg hem från puben fick vi en glimt av ett gäng japaner som hade jättekul tillsammans på karaoke, och alla bjöd på sigsjälva och fjantade tillsammans. Jag ser fram emot att träffa massa härliga människor utanför skolan!

...och eftersom alla goofade så hoppas jag att jag och Dorami slipper vara de enda som dansar på bord och sjunger pinsamma låtar. Fast å andra sidan har vi fått massor av träning som Barbie och Ken i Aquas "Barbiegirl". Ja, och jag är i princip Carlton från Fresh Prince då jag sjungit Tom Jones själv både en och två gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar