måndag 10 maj 2010

Aldrig mera åka tåg

Önskar jag kunde säga att jag aldrig mer kommer åka tåg. Tyvärr förblir det just önsketänkande, för att ta taxi till skolan blir nog lite väl dyrt i längden. Idag när jag skulle hem vid 17.30 tiden var tåget försenat och det var heeelt knökfullt ända från Nippori till Matsudo, ca 20 min. Jag stod där inknödd bland dessa salarymän och försökte att inte trampa någon på tårna (vilket egentligen inte var någon risk, jag kunde inte röra mig) och se till att ingen tog mig på olämpliga ställen.

Det är tur att jag varit på en del livespelningar i mina dagar och har lite vana vid att trängas med folk. Dock är japanerna mycket trevligare att trängas med än den där äckliga rockbruden som envisas med att armbåga mig hela tiden.

Den senaste månaden har varit väldigt omtumlande, på flera olika sätt. Därav den dåliga uppdateringen. Ska försöka få lite bättring på det från och med nu!

3 kommentarer:

  1. åh så spännande. Vi vill väldigt gärna ha en adress eller så om ni har hittat någonstans att bo. :)

    SvaraRadera
  2. Äntligen! Trodde nästan att Japan var avskärmat ifrån omvärden. Nu vill vi har mer liv i luckan här, jag är sjukt nyfiken på vad ni har för er :D

    SvaraRadera
  3. Christian och Frida:
    Vi har båda ställen att bo på, mailar adresser senare :)

    Elin:
    Det ska bli bättring från och med nu!

    SvaraRadera