onsdag 31 mars 2010

Nu fattas bara spinnrocken!

Nu äntligen har det här garntrasslet börjat reda ut sig. Vi har fortfarande ingenstans att bo, men det är på gång.

Häromdagen efter att jag varit hos läkaren kikade jag igenom mina försäkringspapper, för säkerhets skull liksom. Till min stora fasa insåg jag att om jag skulle bli sjuk på grund av min sjukdom, så gäller inte min försäkring! Tydligen är det så att om man sökt läkarhjälp för någonting, så gäller inte försäkringen inom sex månader efter det tillfället. Jag fick ju min diagnos i fredags = big fail!

Så jag ringde till försäkringsbolaget och fick det bekräftat, varpå jag sa upp försäkringen direkt. Tur i oturen att vi inte åkt än, för det var inga problem alls att bara makulera den och ge mig pengarna tillbaka. Eftersom min bror har CSNs försäkring kollade jag först upp den, gissa om jag blev lättad när de sa att den gäller! Tecknade den direkt och nu är jag färdigförsäkrad och klar. Hoppas dock på att jag inte ska behöva använda den.

Imorgon kommer Makki hit och på lördag åker vi till Arlanda. Vi ska bo hotell mellan lördag och söndag för att slippa vara på resande fot i ett helt dygn. Fast innan det ska vi äta massa god påskmat och gosa med fåren - det kom ett nytt lamm idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar