söndag 28 mars 2010

Framförhållning är mitt andranamn

Idag började jag packa min väska. Jag har inte ens kommit till mina klänningar och kjolar och 3/4 av väskan är full. Har redan avstått från två par skor och flera andra plagg, ska jag behöva lämna fler grejer bakom mig? Vet att jag kommer köpa kläder och sånt i Japan men... jag vill ju ha mina gamla kläder också! Dessutom ska jag få plats med fyra månaders förbrukning (sex kartonger!) medicin, presenter och andra prylar.

Jag funderar nästan på att lämna i princip allt och satsa på att köpa nya kläder på plats. Problemet är bara att vi första månaden kommer behöva lägga så mycket pengar på andra saker som hyra, deposition och saker till lägenheten. Har dock hört att det är okej att köpa kläder och sedan leva på nudlar när man är ung.

Ska försöka rensa bort något mer så får vi se hur det går. Makki kommer förmodligen inte ha lika mycket skräp som jag i sin väska, hoppas på att kunna roffa åt mig lite utrymme där.

Mina klänningar och skor känns faktiskt nästan väsentliga för min överlevnad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar