torsdag 24 februari 2011

Indien, Dorami, Tokyo och en värld av förväntan.

Fifasen vad jag har fått otippade jobb på senaste! Jag har börjat med att deal:a licenser för Indiska filmer, på uppdrag av min chef, på uppdrag av en av japans största tv-kanaler! FETT, men samtidigt lite stressigt.

Och jag kan med ett leende meddela att Dorami äntligen har testat mina ögondroppar. Det var väldigt sött att se på, men tydligen gjorde det ganska ont.


Vi har också festat litegrann! Vet inte riktigt vad mer jag kan säga, det är alltid lika kul att vara ute med folk man tycker om!


Inser nu att jag har en hel del bilder härifrån, och att alla vänner och bekanta kommer få genomlida en tretimmarssession bara med bilder härifrån. Trist bara att jag är för feg för att ladda upp mer bilder..

Annars lunkar det på i sin vanliga takt här. Hade en lite känslokurva i veckan när jag insåg att det är väldigt kort tid tills vi åker hem till Sverige igen, men förutom det har det gått helt ok. Imorgon ska jag och Dorami kolla på webbtv och äta god mat, för ibland behöver man bara lugn och ro.

Det är bullrigt, stressigt och trångt i Tokyo, men samtidigt väldigt fint på något sätt. Idag när jag hade lägenhetsvisning för en mamma och hennes snart utflugna son, insåg jag att jag faktiskt tyckte omgivningarna var fina. Det är bullrigt, stressigt och trångt, menom man tittar lite noggrannare så inser man att grannar är hänsynsfulla, stadsplaneringen logisk, och att det alltid är rent och fint överallt. Allting känns så synkat på något sätt. Det känns som det fina med Tokyo sitter i detaljerna.

Godnatt! Idag var en produktiv dag, fick till och med ut ett blogginlägg!!

Ps.
Nästa vecka har vi skolfestival, och jag har fått ett helt sjukt kul jobb. Plats: Stor scen. I handen: Mikrofon. Frihet att prata i den inför hela skolan. Arbetsbeskrivning: "få alla att ha det kul".


De har ingen aning om vad som väntar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar