tisdag 17 augusti 2010

Fredagsdate!

Glömde helt bort att rapportera från vår fredagsdate förra veckan!

Men vafasen, så funkar det inte att ladda upp bilder! Så sjukt perfekt timing. Hursomhelst, vi hade en jättetrevlig date i fredags på akvariumet i Ikebukuro. Vi spillde glass på varandra medan vi kollade på en pingvinshow, armbågade oss runt bland skrikande barnfamiljer, och tröst-åt japansk pizza. Vi hade otur med datumet och hamnade mitt i en semester-rush, men jag trodde verkligen att hårt uppfostrade japanska barn inte skulle vara skrikiga och knuffas.

Ännu värre, föräldrarna knuffades minst lika mycket som barnen. Vi ögnade igenom alla akvarium vi kunde komma åt och åkte sedan och käkade lunch. Nu är akvariumet under ombyggnad, så såfort allt är färdigt ska vi definitivt dit igen, fast mitt i en helt vanlig arbetsvecka.

Bilder kommer i del två!

Förresten, jag har gjort världens snyggaste signboard på jobbet. Det tog sin lilla tid, men nu är den äntligen klar. Imorgon ställs den ut bland alla andra signboards och jag är sjukt nyfiken på vad som kommer hända! Hoppas alla utlänningar i hela Tokyo plötsligt kommer och vill leta lägenhet hos oss...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar