måndag 12 juli 2010

Trosbestyr!

Häromdagen köpte jag nya trosor på UniQlo. Först packade kassören ner dem i dubbla påsar för usch och fy om någon skulle se att jag har köpt TROSOR.


När jag brutit mig igenom påsarna var trosorna förpackade för sig i återförslutbara plastförpackningar.


Väl inne i plastförpackningen var de inlindade i ännu mer plast...


...runt en pappbit för att, inte tappa formen? Jag vet ärligt talat inte.


Var hur glad som helst när jag lyckats arbeta mig igenom allt!


Det andra paret var dock inte inlindat i någon extra plast innanför den yttre plastförpackningen. Dåligt.

Tänker på hur det är om man handlar underkläder i Sverige, där är det 3 för 99 på Lindex och alla ligger löst i en plastpåse. Personligen känner jag nog att andra kan få se mina underkläder, hellre än att använda så otroligt mycket plast. Stackars naturen liksom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar